ח"כ גפני: "עם ישראל עומד לצידו של הרב הראשי"; כהנא: "כואב ומצר"

איתי גדסי 2 Comment on ח"כ גפני: "עם ישראל עומד לצידו של הרב הראשי"; כהנא: "כואב ומצר"

לאחר הבהרתו הנחרצת של הרב הראשי לישראל לראש הממשלה, כי יסיר את אחריותו ממערך הגיור, אם יקודם מתווה הגיור המסוכן ויפוטר ראש מערך הגיור. ח"כ משה גפני מחזק את ידי הרב הראשי. השר כהנא שביקש את פיטורי ראש מערך הדיור טוען כי ההחלטה תביא לפגיעה ביוצאי אתיופיה

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר המכתב בנחרץ ששיגר הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו לראש הממשלה בו הוא מבהיר כי אם מתווה הגיור המוכן יקודם וראש מערך הדיור הרב משה ולר יפוטר, הרב מסיר את אחריותו מהגיורים, ולמעשה כלל הגיורים יעצרו מיידית.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני חיזק את הרב הראשי לישראל ומסר, "עם ישראל עומד לצידו של הרה"ר הגר"ד לאו שליט"א בהודעתו כי לא יחתום על תעודת גיור במידה ויקדמו את מתוה הגיור המזויף, ויפטרו את מי שעומד כיום בראש מערך הגיור".

גפני הוסיף כי "עמידתו הנחרצת של הרה"ר שומרת על כרם בית ישראל ומונעת את הפגיעה הקשה בטהרת הייחוס של עם ישראל".

השר לשירותי דת מתן כהנא שביקש את פיטורי ראש מערך הגיור ומקדם את מתווה הדיור אמר בתגובה: "כואב ומצר על כוונתו של הרב הראשי להפסיק את הגיור בישראל רק בשל אי הארכת כהונה של פקיד".

לטענת כהנא, "המהלך יפגע בעולים מאתיופיה, בחיילים המבקשים להתגייר ובאלפי מתגיירים נוספים. מתוך כוונה להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר מקדמות הממשלה והקואליציה בימים אלו חוק גיור שיאפשר לישראלים הרוצים בכך להתגייר על פי ההלכה".

בסיום הודעתו נכתב, "השר קורא לרב הראשי לחזור בו מכוונתו לעצור את הגיור בישראל ולהמשיך בהדברות כדי להגיע להסכמות לטובת גיור ממלכתי והלכתי".

מכתבו של הגאון הגר"ד לאו הרב הראשי לישראל לראש הממשלה:



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    "השר קורא לרב הראשי לחזור בו" כנראה השר לא מכיר את מקומו. זו הראיה הכי גדולה שצעדיו אינם כפופים לתורת ה'

  2. 1

    ברוך השם שיש לעם שלנו רב ראשי כמוך (למדת טוב מאביך עד 120) – תזכה תמיד להיות יהודי גאה – הקב"ה לצידך כי אתה צודק